Please : Parental support for learning English

Erasmus+ PLEASE

Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej.

Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autora i Komisja Europejska nie ponosi odpowiedzialności za umieszczoną w nich zawartość merytoryczną.

This project has been funded with support from the European Commission.

This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use which may bemade of the information contained therein.

Please 2 Partnerstwo Strategiczne Erasmus+
jest projektem skierowanym do nauczycieli, rodziców, dziadków i dzieci w wieku szkolnym.

LOGMAR rozpoczął kolejny międzynarodowy projekt edukacyjny w ramach Programu Erasmus+. Projekt skierowany jest do dziadków i rodziców dzieci uczących się języka angielskiego, a więc szerokiej rzeszy odbiorców.
Partnerami LOGMARU w projekcie są organizacje z Grecji, Hiszpanii i Portugalii.
W trakcie trwania projektu ( 2014 – 2016) partnerzy wypracują szereg narzędzi jakimi rodzice i dziadkowie będą się mogli posługiwać, aby wspierać edukację językową swoich dzieci.
Celem projektu jest zaspokojenie następujących potrzeb grup docelowych:

  • potrzeby kształcenia nauczycieli o sposobach współpracy z rodzicami i dziadkami dzieci uczących się języka angielskiego; współpracy mającej na celu wsparcie znajomości języka angielskiego i wzmocnienie ich umiejętności posługiwania się komputerem;
  • potrzeby wyposażenie nauczycieli oraz rodziców/dziadków w podstawową wiedzę psychologiczną i pedagogiczną związaną z edukacją w rodzinie;
  • potrzeby stworzenie kompendium łatwo dostępnych narzędzi edukacji w rodzinie dla nauczycieli i rodziców; zestaw takich narzędzi zostanie przygotowany przez partnerów projektu poprzez przegląd zasobów oferowanych online jako OZE (otwarte zasoby edukacyjne), a szczególnie na takich platformach Komisji Europejskiej jak: European Shared Treasure, eTwinning net;
  • potrzeby uświadamiania nauczycielom i rodzicom/dziadkom potencjalnych zagrożeń jakie stwarza Internet dla najmłodszego pokolenia;
  • potrzeby ciągłego rozwijania umiejętności ICT rodziców/dziadków.

PLEASE to projekt dla rodziców oraz dziadków wspierających edukację językową dzieci w zakresie języka angielskiego. Wspierając edukację naszych dzieci – sami się uczymy!

Partnerzy:
LOGMAR, Rybnik POLSKA
50+ Hellas Astiki me Kerdoskopiki Etairia, Athens GRECJA
Associação Prosas, Sines, PORTUGALIA
CEIP Santa Teresa de Jesús, Calzada de Calatrava, HISZPANIA

Program ERASMUS+
2014-1-PL01-KA200-003494

Pierwsze spotkanie

Pierwsze spotkanie transnarodowe partnerów projektu miało miejsce w Polsce w dniach 27.11 – 29.11. 2014. Celem spotkania było omówienie szczegółowych zasad pracy partnerstwa oraz wypracowanie reguł współpracy. W piątek odbyło się seminarium warsztatowe pt.: „Metoda Dedomo,” podczas którego dr Grzegorz Śpiewak z Uniwersytetu Warszawskiego zaprezentował swoją autorską metodę rodzicielskiego wspierania nauki języka obcego dzieci.

Foto z spotkania Foto 2 z spotkania

Późnym popołudniem odbyło się European Fair – tradycyjne spotkanie partnerów i miejscowych uczestników projektu.

Foto 3 z spotkania

Minutes PLEASE PL (Link do PDF)

PLEASE Newsletter (Link do PDF)

PLEASE Happy EnglishToolbox

Zima 2014/2015 upłynęła partnerom bardzo pracowicie. Postawiliśmy sobie ambitne zadanie przygotowania narzędzi, jakimi będziemy mogli się posługiwać wdrażając zasady projektu. Współpracując online, w oparciu o przeprowadzoną analizę potrzeb uczestników, przygotowaliśmy pakiet ponad 100 aktywności językowych: gier, zabaw - dla nauczycieli, dziadków, rodziców ćwiczących język angielski w warunkach klasowych i/lub domowych. Lista narzędzi ciągle rośnie o nowe pomysły. Wiele z przygotowanych narzędzi opiera się o OER dostępne w Internecie, tak więc uczestnicy naszego kursu pilotowego będę ćwiczyć nie tylko język angielski, ale i umiejętności ICT.

Toolbox organized (Link do PDF)

Drugie Międzynarodowe Spotkanie Partnerów PLEASE Ateny 22-26 kwietnia 2015

Robocze spotkanie partnerów zdominowane było dyskusją nad przygotowanymi przez partnerów narzędziami i nad przygotowaniem do SUMMER CAMP: ustalono daty szkoleń pilotażowych w poszczególnych krajach, nazwiska nauczycieli, którzy pojadą do krajów partnerskich oraz podzielono zadania związane z organizacją szkoleń letnich. W następnym dniu spotkania odbyło się seminarium przygotowane przez 50 plus Hellas: "Basic psychological and pedagogical knowledge on family education for teachers and parents/grandparents".

Foto ze spotkania ateny please

W tym samym dniu wieczorem odbyło się tradycyjne EUROPEAN FAIR – partnerzy zaprezentowali swoje kraje, regiony i miasta dla członków 50 plus Hellad.

Foto ze spotkania ateny please

PLEASE Athens meeting (Link do PDF)

Family education Greece (Link do PPT)

W ostatnim dniu wizyty gospodarze oprowadzili nas po starożytnym Akropolu.

Foto ze spotkania akropol please

SUMMER CAMP Ateny, GRECJA 2015
SUMMER CAMP Calzada de Calatrava, HISZPANIA 2015
SUMMER CAMP Sines, PORTUGALIA 2015.07.16
SUMMER CAMP Rybnik, POLSKA 2015.08.24-2015.08.28

Prawie równocześnie odbyły się szkolenia SUMMER CAMP w Grecji, Hiszpanii i Portugalii. Carla i Sophia z Portugalii prowadziły zajęcia W Atenach dla trzech pokoleń uczestników projektu PLEASE.

ateny-supercamp-2015

Kasia i Maria, przy pomocy Marisy i Rocio, prowadziły zajęcia z kilkudziesięcioma uczestnikami projektu w Calzada de Calatrava w Hiszpanii.

ateny-supercamp-2015 ateny-supercamp-2015

Marcella i Gina z Grecji, w tym samym czasie prowadziły zajęcia z uczestnikami projektu w Sines w Portugalii.

ateny-supercamp-2015

Zajęcia w Rybniku.

Summercamp Rybnik 2015 Summercamp Rybnik 2015Summercamp Rybnik 2015 Summercamp Rybnik 2015

Nauczyciele biorący udział w zajęciach SUMMER CAMP prowadzili zapisy w formie dziennika elektronicznego.

SUMMER CAMP E-Diary Maria, PL (Link do PDF)

SUMMER CAMP E-Diary Kasia, PL (Link do PDF)

SUMMER CAMP E-Diary Carla, PT (Link do PDF)

SUMMER CAMP E-Diary Gina, PT (Link do PDF)

SUMMER CAMP E-Diary Marisa, SP (Link do PDF)

SUMMER CAMP E-Diary Markella, GR (Link do PDF)

SUMMER CAMP E-Diary Rocio, SP (Link do PDF)

SUMMER CAMP E-Diary Carla, PT (Link do PDF)

SUMMER CAMP E-Diary Sofia, PT (Link do PDF)

O warsztatach PLEASE w Hiszpanii napisała też lokalna gazeta:

LINK DO ARTYKUŁU 

 

Trzecie Międzynarodowe Spotkanie Partnerów PLEASE Sines 30 wrzesień - 04 październik 2015

Stowarzyszenie seniorów Prosas z portugalskiego miasteczka Sines było gospodarzem trzeciego spotkania w ramach projektu PLEASE. Grupa robocza złożona z uczestników projektu z czterech krajów partnerskich podsumowała działania w ramach Summer Camps, które odbyły się we wszystkich krajach partnerskich. Wyciągnięto wnioski dotyczące produktów przygotowywanych do Toolbox, podzielono się przykładami najlepszych praktyk oraz wymieniono spostrzeżenia i ogólne wrażenia uczestników jaki i organizatorów letniej szkoły języka dla dzieci i seniorów. Nastąpiła także ewaluacja dokumentacji formalnej projektu oraz spotkanie z lokalnymi władzami. W drugim dniu projektu uczestniczyliśmy w seminarium „Identity and the digital” prowadzonym przez panią doktor Magdę Roberto Unix z Uniwersytetu w Lizbonie. Seminarium poświęcone było sytuacji osób starszych w dzisiejszym wirtualnym oraz skomputeryzowanym świecie oraz wpływie jaki nowe technologie wywierają na budowania tożsamości cyfrowej lub wykluczenia pewnych grup z powodu braku kompetencji cyfrowych. Wieczorem mieliśmy okazję uczestniczyć w koncercie fado oraz zwiedzić malownicze miasteczko Porto Covo położone nad samym oceanem.
W trzecim dniu mobilności Prosas zorganizował European Fair na który zostali zaproszeni wszyscy członkowie tej organizacji. Duża grupa seniorów około 150 osób miała szansę zapoznać się nieco bliżej z kulturą, tradycjami oraz kulinariami pozostałych krajów partnerskich. W tym dniu Prosas obchodził także 8-lecie swojej działalności i z tej okazji przygotowano program artystyczny. Nasza mobilność zakończyła się w Lizbonie gdzie mieliśmy okazję pospacerować po malowniczych uliczkach stolicy Portugalii.

Nie tylko partnerzy ale także przyjaciele

Nie tylko partnerzy ale także przyjaciele.

Wykład pani doktor był naprawdę ciekawy

Wykład pani doktor był naprawdę ciekawy.

Koordynatorzy projektu z vice-burmistrzemSines.

Koordynatorzy projektu z vice-burmistrzemSines.

Rodzina PLEASERodzina PLEASE;-)))

Czwarte Międzynarodowe Spotkanie Partnerów PLEASE 
Calzada de Calatrava, Hiszpania 18 maja – 21 maja 2016

Podczas ostatniego spotkania Partnerów projektu odbyła się podwójna Konferencja kończąca projekt dla dwóch grup docelowych projektu: nauczycieli oraz rodziców/dziadków dzieci uczących się języka angielskiego.

19 maja Partnerzy projektu spotkali się z nauczycielami języka angielskiego w Escuela Oficial de Idiomas CIUDAD REAL aby podzielić się wynikami i produktami projektu. W ramach Konferencji, pan Grzegorz Śpiewak, Warszawa Polska, współtwórca metody Dodomo, podzielił się z uczestnikami swoimi przemyśleniami na temat: „deDomo Method of Intergenerational English” , natomiast pan Manos Eleftheriou, Ateny Grecja wystąpił z prezentacją pt "SPEAKING WORDS". Uczestników konferencji obdarowaliśmy płytami CD z nagraniem wszystkich produktów naszego projektu.

20 maja w Teatrze Miejskim Calzada de Calatrava odbyła się uroczysta Konferencja dla dzieci szkoły podstawowej i ich opiekunów , gdzie również rozdaliśmy 80 płytek CD z nagraniem produktów projektu PLEASE. 

W czasie wolnym od działań projektowych, zwiedziliśmy urocze historyczne Almagro z  średniowiecznym Teatrem Komedii, stolicę prowincji Castilla la Mancha – Ciudad Real z pomnikiem i muzeum Don Kichota z La Manchy oraz ruiny zamku Rycerzy Calatrava górujące nad miasteczkiem Calzada de Calatrava. 

Rycerzy Calatrava

Uczestnicy projektu zostali przyjęci przez przedstawicieli władz miasta w Deputacion de Ciudad Real, o czym doniosła miejscowa prasa elektroniczna:

http://www.dipucr.es/viewnews&cat=48&id=5961

Produkty projektu/ Project products
1. PLEASE_Final Conference Presentation (PDF + PDF compressed)
2. HAPPY ENGLISH TOOLBOX OF IDEAS 
3. Instr_GRANDS_eng 
4. Instr_GRANDS_pl 
5. Dissemination Article_eng_gr_pl_pt_sp